1.პროექტის სახელწოდება:ბარომეტრი და მისი გამოყენება.
2.პროექტის მთავარი იდეა :მოსწავლეებმა შეძლონ დამოუკიდებლად მოიპოვონ ინფორმაცია ატმოსფერული წნევის საზომი ხელსაწყოების შესახებ და შეძლონ დაამზადონ ბარომეტრ–ანეროიდის მოდელი.
3.პროექტის აქტუალობა:მოსწავლეები დამოუკიდებლად შეძლებენ გაეცნონ ატმოსფერული წნევის საზომ ხელსაწყოებს: ვერცხლისწყლიან ბარომეტრს, წყლის ბარომეტრს, უსითხო ბარომეტრ–ანეროიდს და მის მოქმედების პრინციპს.
4.პროექტის მიზანია: მოსწავლეების მიერ ინფორმაციის მოძიების, აღწერის,პრეზენტაციის უნარ–ჩვევების განვითარება.
სხვადასხვა სახის ბარომეტრების გაცნობა და მათი დახმარებით ამინდის პროგნოზირება.
5.მონაწილეთა ასაკი:მერვე კლასი.
6.ვადები,ხანგრძლივობა: ორი კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები:მოსწავლეებს ეცოდინებათ ატმოსფერული წნევის საზომი ხელსაწყოები, შეძლებენ ატმოსფერული წნევის გაზომვას ,მის გამოყენებას და ბარომეტრ–ანეროიდის მოდელის დამზადებას.
8.პროექტისათვის საჭირო რესურსები:კომპიუტერი,ინტერნეტი,ფიზიკის სახელმძღვანელო,მეცნიერების ენციკლოპედია,ფუძემდებელი ექსპერიმენტები საშუალო სკოლის ფიზიკის კურსში.
დრეკადი აფსკი,ბუშტი,წვენის ქილა,სკალა.
9პროექტის მსვლელობა:
ძირითადი აქტივობები:
დავყოთ მოსწავლეები სამ ჯგუფად.
I ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას ბარომეტრების შესახებ:
ა)ტორიჩელის ცდაში გამოყენებულ ვერცხლისწყლიან ბარომეტრზე.
ბ)პასკალის წყლის ბარომეტრი და მისი მოქმედების პრინციპი.
გ)ლ. ვიდის მიერ შექმნილ უსითხო ბარომეტრ ანეროიდზე.
II ჯგუფი წარმოადგენს ფოტოებს,ნახაზებს, ბარომეტრ–ანეროიდის მოდელს.
ა)რა მოხდება,თუ ატმოსფერული წნევა გაიზრდება?
ბ) რა მოხდება, თუ ატმოსფერული წნევა შემცირდება?
გ)რისი შედეგია ქარის წარმოქმნა?
შეეცდება დაადგინოს ბარომეტრის როლი ამინდის პროგნოზირების დროს და აკეთებს დასკვნებს:
ა)როდესაც ბარომეტრი უჩვენებს ატმოსფერული წნევის ზრდას,მეტეოროლოგები ვარაუდობენ მშრალ ამინდს.
ბ)ატმოსფერული წნევის შემცირებისას კი ვარაუდობენ ნალექს.
გ)ატმოსფერული წნევის ცვლილების შედეგია ქარის წარმოქმნა.
10.ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ბუნებისმეტყველება VII.8
მოსწავლე ახასიათებს წნევას. შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
ა)ამზადებს მარტივ მოდელს
ბ)ატარებს ცდებს ატმოსფერული წნევის მოქმედების გამოსავლენად,შედეგებს აანალიზებს და აკეთებს დასკვნებს.
გამოთქვამს ვარაუდს ატმოსფერული წნევის გაზრდით ან შემცირებით გამოწვეული ცვლილებების შესახებ.
11. პროექტის ხელმძღვანელი: ნ.მიგინეიშვილი.
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: n.migineishvili9@gmail.com
13.პროექტის ვებ.გვერდი/ბლოგი nmigineisvili.blogspot.com
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: n.migineishvili9@gmail.com
13.პროექტის ვებ.გვერდი/ბლოგი nmigineisvili.blogspot.com
No comments:
Post a Comment